Макбет – второто представление

June 16th, 2008 · Полина · 16 коментара

Понеже винаги съм казвала, че на опера се ходи на премиерата, сега ще си призная, че второто представление на Макбет повече ми хареса :o). Бисер Георгиев, Момчил Миланов, Нобору Аумори, Йоланта Николаева, Мартин Илиев, Стилян Минчев, Гео Чобанов, Стоян Стоянджов и всички момичета и момчета от хора и оркестъра – браво!



Мартин Илиев – Макдъф и Стилян Минчев – Малкълм.

*Клиповете са снимани с неподходяща непрофесионална техника и са предназначени единствено за информация на любителите на операта. Недоброжелателни коментари за качество на запис и изпълнение не се приемат.



16 коментара ↓

  • 1 spas1 // Jun 16, 2008 at 10:41 pm

    kaji po profesionalno koe po ti e haresalo.

  • 2 Carax // Jun 16, 2008 at 11:36 pm

    И в София тая вечер имаше “Макбет” – бас ловя, че ви бием, честно (въпреки че беше гостуване на старозагорската опера).
    Просто пя Петър Данаилов. 🙂 🙂 🙂 Въпреки откровено слабото представяне на Елена Баръмова.
    И, впрочем, трябваше да пее и Даниел Дамянов, но се появи Георги Динев вместо него. Дано Дидко е добре, исках да го чуя, защото доста похвали му се насъбраха.
    Радвам се, че и втората премиера е минала добре.

  • 3 polina // Jun 17, 2008 at 7:25 am

    @spas1 – как да ти кажа професионално, като не съм професионалист :o). Аз съдя за това дали ми е харесала дадена опера по емоциите, които е предизвикала у мен като цяло. Е, да речем солистите повече ми харесаха ;o)

    @carax – хубаво, като ни биете. Радвам се че има повече качествени спектакли. А някой записче, снимчица, да се похвалите ще има ли? :o). Даниел Дамянов, наистина беше страхотен на премиерата – дано следващият сезон по-често го виждаме на сцена.

  • 4 Clubar // Jun 17, 2008 at 8:46 am

    На 16.06. ДЪРЖАВНА ОПЕРА СТАРА ЗАГОРА представи блестящ Макбет на сцената на Софийска опра! За тези , които не бяха, за тези , които бяха, но още не са изтрезнели от хипнозата , за скептиците , за критиците , за всички – Спектакъла на Макбет в Софийска опера тази вечер беше умопомрачителен! Интересното в случая е, че не софийската опера предизвика това, а старозагорската…Да! Още по-интересното е, че от доста време в тази зала не е имало 15 минутен аплауз след края на представлението! Сами преценете защо! Няма смисъл да изброяваме имена – да, те всички свириха и пяха добре, прекрасно, дадоха 101% от себе си и стана магията! Ах колко ми се иска по-често да има такива празници!!! Браво, брависимо!

  • 5 Carax // Jun 17, 2008 at 8:53 am

    Поли,
    Надявам се, че хвана добронамереността в думите ми. Ако зависи от мен, всяка опера в България ще “бие” всички други по качество, което обаче е невъзможно – затова и се радвам на всеки хубав спектакъл.
    Снимки и записи няма, защото бях на място, което изобщо не предполага да се правят такива, но солистите наистина бяха великолепни (с изключение на Елена Баръмова, за жалост).
    А Даниел накрая ще дойда да го чуя в Русе, след като така ми бяга по допирателната за спектакъл в София.

  • 6 Полина // Jun 17, 2008 at 12:04 pm

    @carax, разбира се :o). Дано по-честичко се “състезават” оперите, а ако се направи и някой голям фестивал с участие на различни оперни театри – още по-добре за зрителите. Ако случайно вече съществува такова нещо в България, а аз съм пропуснала – моля информирайте – за да знам кога да си вземам годишната отпуска ;o)

  • 7 yes // Jun 17, 2008 at 2:29 pm

    Макбета в Софийска опера наистина беше невероятно преживяване. Браво на Нина Найденова. Постановката наистина е на световно ниво, каквито бяха и певците. Петър Данаилов и Елена Баръмова – и двамата великолепни – страхотна визия, страхотни гласове, страхотна актьорска игра. Браво на всички!!!

  • 8 Carax // Jun 17, 2008 at 7:23 pm

    E, не, не мога да се съглася относно Баръмова – не пя добре и само непрофесионалист може да твърди обратното (или човек с много, много ниски критерии, неслушал истински качествени записи). Имаше уникално странно вибрато през цялото време и, изобщо, нещо неприятно се случва с гласа й – звучи съвсем изхабено, разбито, не е онова, което беше някога; на моменти почваш да се чудиш коя е операта, защото мелодията просто не е същата. Дано е временно.
    За останалото съм съгласен.

  • 9 kritik // Jun 20, 2008 at 4:31 pm

    Гупаци,как си позволявате да критикувате,глас като Баръмова все едно с лопата ги ринем,снощи пях с нея Селска чест и няма нужда да ви уверявам, че всичко си е на мястото.Тя освен с глас разполага и с техника.Така че малоумни коментари са излишни.

  • 10 Carax // Jun 20, 2008 at 6:10 pm

    Е, да, но не си слушал “Макбет”-а, нали?
    Имаш ли идея колко кратки бяха всички височини и как се бореше за въздух през половината опера, за вибратото от-до и напълно неовладяното пеене?
    Да, Баръмова беше отлична певица, аз също съм работил с нея в онези години, но ако искаш да ми обясниш, че да пееш Аида, след което лейди Макбет и 2-3 дни след това в “Селска чест”, плюс още много неща около тях, не е самоубийствено за гласа, значи толкова разбираш от пеене и ти.
    Винаги съм мислел, че Елена е достатъчно интелигентна певица, ето защо ми е крайно необяснимо защо сама си съсипва гласа по подобен начин. Най-големите умеят да си подбират ангажиментите – ако е само за пари, жалко, че претенциите за “правене на изкуство” са големи. И не мислете, че го говоря просто ей така, във виртуалното – съвсем скоро й го казах в очите. Но гласът си е нейн, тя решава какво да прави с него.

  • 11 Полина // Jun 20, 2008 at 6:50 pm

    Ще ви помоля да прекратите коментарите, защото вече са на границата на добрият тон, който е задължителен за този уебсайт.

  • 12 Carax // Jun 20, 2008 at 9:06 pm

    Добре, от моя страна няма проблем да прекратим – само че не виждам с какво стигаме границата на добрия тон, при условие, че няма персонални нападки, а просто мнения. Не може постоянно да се хвали нещо, което просто не е за хвалене – от толкова панегирици операта ни е на това дередже, защото дори и когато нещото не е за слушане, се понасят едни викове “Брааааавоооо”, “Брааааавииии”, които са обида за добрия вкус.
    Не че искам да сравнявам, но редица от най-известните са били освиркани най-безцеремонно в театри като “Ла Скала”, а тук има хора, които се подмокрят от щастие на всяка компромисна изява.
    Съжалявам, ако съм прозвучал грубо, но така не се постига развитие, а само самодоволство и усещане за покорени върхове, които въпросните певци не са и видяли още, да не говорим да са ги достигнали.
    Последно – Полина, хубаво е, че хвалиш видяното и чутото – успя да ме заинтригуваш дотолкова, че да искам да дойда до Русе наесен (даже може да те помоля да ми съдействаш за билети). Не може обаче да си затваряме очите и ушите за лошото, не мислиш ли?

  • 13 Полина // Jun 20, 2008 at 9:39 pm

    Границите на добрия тон ги достигна господина, който обижда при това с правописни грешки. Ясно е, че не всичко може да се хвали, но да не задълбаваме чак толкова в дискусии за негативни неща. Сигурна съм, че самите певци след като си видят записите, могат да си направят необходимите изводи (поне така се надявам).
    __
    Заповядайте в Русе, с удоволствие ще ви съдействам с билетите – няма проблем, ето вече си имаме и програма за сезона :o).

  • 14 operafen // Jun 20, 2008 at 10:33 pm

    Бях на спектакъла и наистина беше страхотно. Относно Елена Баръмова – както винаги великолепна!!!

  • 15 Clubar // Jun 24, 2008 at 5:53 am

    ХАХАХАХА! Русенският Макбет е направен с дрипите наети от Старозагорска опера и е плагиатствано доста, освен това е скалъпен за няма и десет дена! Кога Найден ще се научи най-сетне как се прави опера и колко репетиции изисква тя!? О, извинявайте! То не е ОФД-то ами частния театър за турненца на Кюркчиев!

  • 16 Полина // Jun 24, 2008 at 8:10 pm

    Господин Clubar, не ти прави чест че си се подписал със сайта на старозагорската опера.
    Какво значение имат някакви си костюми и за колко дни е направена постановката когато солистите са добри.
    Хайде стига глупости – ще трия всяка следваща злобна забележка.

Изрази мнението си



(задължително попълване)



(задължително попълване)


Коментар